چطور از تره بار خرید کنیم؟

آموزش نحوه ارزیابی محصولات تره بار (چی کار کنید توی تره بار کلاه سرتون نره؟)

چطور از تره بار خرید کنیم؟

آموزش نحوه ارزیابی محصولات تره بار (چی کار کنید توی تره بار کلاه سرتون نره؟)

فروشندگان موفق سود خود را در فروش خوب نمی دانند بلکه در خرید خوب می دانند...
یکی از دغدغه های اساسی برای خرید انواع میوه و محصولات تره بار این است که از کجا می توان تشخیص داد که یک جنس بهترین کیفیت را دارد . در بسیاری از موارد حتی افراد کارکشته و مغازه دار های میوه فروشی بعد از برگشت به مغازه شان می فهمند که کلاه سرشان رفته است و باید بخش زیادی از میوه را دور بریزند. حال سوال این است : از کجا می توان که کیفیت واقعی یک محصول چیست ؟ به عبارت دیگر چگونه می توان بهترین خرید را داشت تا بتوانیم جنس خوب ، با کیفیت و با قیمت مناسب دست مشتری داد.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

به گزارش باسکول به نقل از سایت شهونوشت، عبدالحسین رحیمی با اشاره به فعالیت 230 بازار میوه و تره بار در شهر تهران گفت: 17 بازار در دست ساخت داریم و تا پایان شهریور 25 بازار را نیز به این تعداد اضافه خواهیم کرد و این در حالی است که در نیمه دوم سال جاری نیز 25 بازار دیگر به مجموعه بازارها اضافه می شود چرا که در هر محله ای باید یک بازار میوه و تره بار باید داشته باشیم . شهرداری تهران می خواهد شهروندان با حداقل مسافت به یک بازار دسترسی داشته باشند.

بازار میوه

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته طرح دست چین در بازارها اجرا شد تا حقوق مشتری از هر حیث رعایت شود، افزود: در تمامی 230 بازار شهر تهران طرح دست چین اجرایی می شود. این در حالی است که در 100غرفه در جنوب شهر و مناطق کم برخوردار ، غرفه های محصولات فله را نیز داریم چرا که قیمت محصولات دست چین 10درصد از فله بالاتر است .

وی بااشاره به این که از دو سال گذشته تا کنون دیگر سبزی با گل و ریشه در هیچ بازاری عرضه نمی شود ، تصریح کرد: چراکه مشتریان وجهی ناخود اگاه بابت گل و ریشه پرداخت می کردند و این کار درست و به صرفه نبود . امروز در 165 بازار میوه و تره بار شهرداری تهران سبزی با گل و ریشه عرضه نمی شود. چرا که 30درصد سبزی ارایه شده دارای گل و ریشه بود و در اخر نیز به عنوان پسماند در مجموعه کهریزک دفع می شد.

رحیمی با بیان اینکه در فصل تابستان همزمان با شروع تب کریمه کنگو اقدام به بسته بندی گوشت قرمز در محل کردیم اذعان کرد: در حال حاضر 63 غرفه فعال در کف بازارها داریم.

در این طرح مشتری امکان نوشیدن آبمیوه طبیعی را دارد و حتی امکان خرید و بردن آن به منزل را نیز دارد.

 مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان اینکه اختلاف قیمت در ارایه محصولات بازارهای میوه و تره بار با سطح شهر بسیار زیاد است، ادامه داد: در برخی از محصولات 1 تا 1.5 برابر تفاوت قیمت داریم و درطول سال 35 تا 40 درصدقیمت مان پایین تر از سطح شهر است این در حالی است که ما محصولات دست چین نیز عرضه می کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح سبد مهربانی در بازارهای میوه و تره بار شهرداری تهران گفت : این طرح را در بازارهای تهران اجرایی کردیم که دراین طرح شهروندان کالا و محصولی را خریدار ی کرده و در  این سبد قرار می دهند . در حال حاضر 160 بازار در شهر تهران دارای سبدمهربانی است . از سوی دیگر ازسوی سازمان نیز 30 کیلو بار 2 بار در روز در این سبدها شارژ می شود که تا کنون 30میلیاردتومان برای این کار توسط سازمان هزینه شده است همچنین بالای 2هزار تن محصول در سال توسط مردم به نیازمندان کمک می شود.

رحیمی با اشاره به اجرای طرح میوه رایگان برای کودکان که توسط بهره برداران در بازارها عرضه می شود، خاطرنشان کرد: در ا ین طرح میوه توسط بهره برداران شسته و تمیز شده و به صورت بسته بندی در 160 بازار به کودکان داده می شود تا به دنبال تنقلات دیگر نروند. همچنین اجرای طرح همیار مشتری در 210 بازار در سطح شهر انجام می شود.

 مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به ابیاری سبزیجات و عرضه آنها در میادین و بازارها ادامه داد: این موضوع به بخش تولید ارتباط دارد و ما تنها عرضه کننده محصولات هستیم و نسبت به فصول سال محصولات ما از شهریار ، دزفول و همچنین خراسان به میادین عرضه می شود.

وی با اشاره به ایجاد اتاق مادر کودک در بازارهای میوه و تره بار گفت: این کار در جهت راحتی خاطر مادران و فرزندان است.

رحیمی افزود:در شهر تهران مصرف سرانه آبزیان بسیار پایین است .به همین منظور در میدان میوه و تره بار جلال آل احمد طرح به صورت پایلوت در فصل تابستان به زودی طرحی اجرا می شود بدین صورت که در یک سالن آبزیان اعم از ماهی و میگو در پیش روی مشتری عرضه ، عمل آوری و طبخ می شود که طراحی ها تمام شده و سرمایه گذار اماده اجرای این طرح است.

رحیمی با اشاره به طرح عرضه آبمیوه طبیعی در بازارهای میوه و تره بار خاطرنشان کرد: در این طرح مشتری امکان نوشیدن آبمیوه طبیعی را دارد و حتی امکان خرید و بردن آن به منزل را نیز دارد . همچنین در بازارهای سازمان میادین به هیچ عنوان میوه قاچاق عرضه نمی شود و اگر در حجره ای میوه قاچاق پیداشود اتحادیه ، سازمان و اتاق اصناف با آن غرفه برخورد شدید خواهند کرد. 


منبع : شهرنوشت

نظرات (۱)

  • کوشا ساعی
  • به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
    این یک نظر آزمایشی است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی